شماره های تماس (021) 26 70 20 70
(021) 26 70 37 70
ساعت کاری مطب شنبه الی پنجشنبه بجز یکشنبه ها۱۵:۰۰ الی ۲۱:۰۰
پنجشنبه ها ۱۲:۰۰ الی ۱۸:۰۰
آدرس مطب تهران، خیابان شریعتی، ،بین میرداماد وظفر
روبروی ایستگاه متروشریعتی،خیابان زیبا،پلاک60،طبقه دوم

رژیم غذایی مناسب برای آلرژی

حساسیت فصلی شامل عطسه کردن، آبریزش بینی و خارش ناحیه بینی و گوش ها و … می تواند بسیار آزاردهنده باشد. ولی مواد غذایی خاصی وجود دارد که می تواند به بهبود آلرژی فصلی کمک کند.
تاثیر هیچ ماده غذایی برای درمان آلرژی فصلی به اثبات نرسیده است. ولی میوه ها و سبزیجات در کل برای بدن مفید هستند و مصرف آن ها برای بدن می تواند فوائد زیادی داشته باشد. میوه ها و سبزیحات شامل مقدار زیادی مواد مغذی هستند و بدن را سالم نگاه می دارند. همچنین بدن را در مقابل حساسیت های فصلی ایمن می کنند.
دوری از غذاهای فست فود، نا سالم و … می تواند تا حدودی به بهبود حساسیت فرد کمک کند. در ادامه قصد داریم به برخی از میوه ها و سبزیجاتی که به بهبود آلرژی کمک می کنند اشاره ای داشته باشیم. ولی به خاطر داشته باشید که در صورتی که حساسیت غذایی به این موارد دارید نباید از آن ها استفاده کنید.


میوه و سبزیجات مفید برای آلرژی

فلفل، پیاز، توت ها و جعفری همگی دارای کوئرستین هستند. این ماده طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد. این ماده به کاهش واکنش های هیستامین کمک می کند. هیستامین ها بخشی از پاسخ طبیعی بدن به واکنش های آلرژیک هستند.

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی بالینی با بهره گیری از بروزترین متدهای علمی دنیا به تشخیص و بهبود علائم آلرژی و آسم می پردازد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن های 26702070-26703670 تماس حاصل نمایید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

کیوی یکی از میوه های سرشار از ویتامین سی است. این ویتامین به کاهش هیستامین ها کمک می کند. شما می توانید ویتامین سی را از بسیاری از میوه ها و سبزیحات دریافت کنید. همچنین ویتامین سی در بسیاری از مرکبات وجود دارد.
آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین است. این ماده به کاهش حساسیت در بیماری های آلرژیک مانند آسم کمک می کند.
ماهی ها همگی دارای اسید های چرب امگا 3 هستند که این ماده به کاهش تورم کمک می کند. سعی کنید در هفته دو بار ماهی مصرف کنید. طی تحقیقاتی که انجام گرفته است به این نتیجه رسیده اند که زنانی که مصرف ماهی بیشتری دارند کمتر به بیماری هایی مانند تب یونجه و رینیت آلرژیک مبتلا می شوند.
از دیگر مواد غذایی مفید برای کنترل واکنش های آلرژیک می توان به کفیر اشاره کرد. این ماده شامل پروبیوتیک است و بسیاری از مواد غذایی لبنی با این ماده غنی می شوند.
عسل طبیعی هم از دیگر مواد غذایی مناسب برای آلرژی است. در صورتی که در اول فصل های آلوده مقداری عسل مصرف شود، تا آخر فصل در مقابل مواد آلاینده ایمن می شوید.

منبع : https://www.webmd.com/allergies/features/foods-fight-allergies

پاسخ

Call Now Button