شماره های تماس (021) 26 70 20 70
(021) 26 70 37 70
ساعت کاری مطب شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه 08:00 الی 17:00
پنجشنبه ها 08:00 الی 12:00
آدرس مطب تهران، خیابان شریعتی، ،بین میرداماد وظفر
روبروی ایستگاه متروشریعتی،خیابان زیبا،پلاک60،طبقه دوم

راه های پیشگیری از کرونا

بهتر است که در این وضعیت بحرانی درباره آخرین اخبار ویروس کرونای جدید یا همان کووید 19 اطلاعات داشته باشید. کووید 19 همچنان بسیاری از مردم چین و دیگر کشورها را هر روزه درگیر می کند. اکثر افرادی که این ویروس را تجربه می کنند علائم خفیفی را دارند ولی برخی افراد علائم شدیدی را تجربه می کنند. در این مقاله قصد داریم به راه های پیشگیری از ویروس کرونا اشاره ای داشته باشیم.

شستن مداوم دست ها

شستن کامل و منظم دست ها با آب و صابون یا یک محلول بر پایه الکل توصیه همه پزشکان است، زیرا به این ترتیب ویروس کرونا که با دست زدن به اشیا یا انسان های آلوده به ویروس بر روی دست قرار می گیرد، از بین می رود.
رعایت فاصله از دیگران
رعایت حداقل یک متر فاصله از افرادی که سرفه یا عطسه می کنند، اهمیت بالایی دارد. زیرا زمانی که فردی سرفه یا عطسه می کند، ذرات بزاقی که از دهان و بینی به بیرون می ریزد، می تواند حاوی ویروس باشد. در صورت تماس بسیار نزدیک با این افراد، این ذرات توسط فرد سالم تنفس می شود و در صورتی که فرد به کرونا مبتلا باشد، می تواند به راحتی ویروس را انتقال دهد.

راه های پیشگیری از کرونا
راه های پیشگیری از کرونا

از تماس با چشم ها، بینی و دهان بپرهیزید!

دست ها سطوح بسیاری را لمس می کنند و می توانند به ویروس آلوده باشند. زمانی که دست به ویروسی آلوده شود می تواند آن را به چشم ها، بینی یا دهان هم انتقال دهد. به این ترتیب ویروس از این راه ها وارد بدن می شود و می تواند فرد را بیمار کند.

عادات صحیح عطسه و سرفه کردن

حتماً شما و تمامی اعضای خانواده، سعی کنید که هنگام سرفه و عطسه کردن احتیاط کنید. در این مواقع لازم است که دهان و بینی خود را بپوشانید، در صورتی که دستمالی در دسترس ندارید می توانید با عطسه کردن یا سرفه کردن در بازوی خود در عدم انتشار ذرات بزاق دهان موفق شوید. پس از آن باید دستمال آلوده را سریعاً دور بیندازید. ذرات بزاق دهان به راحتی ویروس را انتقال می دهند. با دنبال کردن عادات صحیح در این زمینه می توانید از افرادی که در اطراف شما هستند در مقابل سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا حفاظت کنید.

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی بالینی هستند، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن های 26702070-26703670 تماس حاصل نمایید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

در صورت مشاهده علائم کرونا

در صورتی که تب دارید، سرفه خشک می کنید و اختلال تنفسی دارید، سریعاً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. در صورتی که حال خوشی ندارید حتماً در منزل بمانید ولی تب، سرفه کردن و اختلال در تنفس را جدی بگیرید و سریعاً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. تمامی دستور العمل هایی که مرکز درمانی به شما می گوید را انجام دهید.
منبع : https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

پاسخ

تماس سریع