درمان سرفه های آلرژیک

اولین موردی که با سرفه های ممتد و پیاپی به ذهن هر فردی خطور می کند، ابتلای وی به سرماخوردگی است. اما در صورتیکه این سرفه ها ادامه دار باشند، می توانند به علائمی از آسم وآلرژی تبدیل گردند.
آسم بر مسیر تنفسی و ریه های فرد تأثیر گذاشته و آنها را متورم می نماید. در پی این عارضه، راههای تنفسی واکنش نشان داده و موجب تنگی نفس می گردد. در مقابل مواردی وجود دارند که می توانند این آلرژی را بیش تر نمایند. گرده گیاهان، پوست حیوانات، عطرهای بسیار قوی، استرس، فعالیت های بدنی و هوای خیلی سرد همگی می توانند از عوامل تشدید کننده این سرفه ها باشند.
مادامیکه فرد صدای خس خس را در حین سرفه کردن تجربه نماید، احتمال ابتلا به آسم و آلرژی در وی بیش تر می گردد. افرادی که به این نوع از آسم مبتلا می باشند، سرفه های خشک را تجربه می نمایند. مصرف داروهای ضد سرفه در افراد مبتلا به سرفه های آلرژیک تأثیری نداشته و نیاز به درمان های اختصاصی وجود دارد.
عواملی که موجب تشدید سرفه های آلرژیک می شوند

درمان سرفه های آلرژیک

سرفه های آلرژیک ممکن است پس از فعالیت های بدنی، خندیدن و در هنگام خواب شبانگاهی بدتر شوند. برخی از مواردی که به تشدید علائم این عارضه کمک می کنند، شامل:
• آلرژن های خارج از خانه که شامل گرده های گیاهان، درختان و علف ها می باشند.
• آلرژن های داخل خانه که شامل پروتئین های روی پوست حیوانات خانگی، کپک و قارچ ها
• برخی از داروها و یا مواد غذایی حساسیت زا
• ذرات معلق در هوا، دود سیگار و آلودگی های محیطی
• سرماخوردگی و یا برخی از بیماری ها
• ورزش و فعالیت های بدنی
• استرس
• شرایط آب و هوایی همانند سرما، گرما و یا رطبت هوا

کنترل سرفه های آلرژیک چگونه است؟

آلرژی می تواند سبب اشک آلود شدن چشم ها و یا خارش پوست و سایر نقاط بدن،سرفه و دیگر علائم شود. مصرف آنتی هیستامین می تواند به کاهش برخی از این موارد کمک شایانی نماید.
آسم نیز بیماریی است که می تواند با سرفه همراه باشد. زمانیکه به منظور کنترل این سرفه ها به پزشک متخصص مراجعه می کنید، وی احتمال ابتلای شما به آلرژی و آسم را مورد بررسی قرار داده و مناسب ترین درمان را برایتان تجویز می نماید.
پیشگیری همواره بهترین راه حل می باشد. فردی که به سرفه های آلرژیک مبتلا می باشد، در ابتدا می بایست آلرژن های حساسیت زا را شناسایی کرده و تا حد ممکن از آنها دوری کند. در صورتیکه این سرفه ها و سایر علائم مربوط به آسم تشدید و یا مزمن گشت و تا بیش از دو هفته با شما باقی ماند، مراجعه به یک فوق تخصص آلرژی می تواند شما را در کنترل و یا درمان این عارضه یاری نماید.
داروهایی که پزشک متخصص برای شما تجویز می نماید، به روند بهبود شما کمک شایانی می نمایند و تعداد حملات آسمی را که به شکل سرفه های خشک نمود پیدا می کنند را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. داروهایی که برای این نوع از آلرژی تجویز می شوند، به صورت استنشاقی بوده و توسط اسپری های مخصوصی به داخل بینی یا دهان اسپری می شوند.

Source: