برای جلوگیری از آنفولانزا چه کنیم؟

همان طور که می دانید این روز ها فصل بیماری آنفولانزا است. این بیماری علائمی مشابه سرماخوردگی دارد با این تفاوت که علائم ان به صورت ناگهانی و بسیار شدید تر از سرماخوردگی است. به این ترتیب می تواند فرد را از انجام بسیاری از فعالیت ها باز دارد. در ادامه با ما باشید تا به راهکارهایی که می توان برای پیشگیری از آنفولانزا انجام داد اشاره کنیم.
یکی از اصلی ترین راهکارها برای پیشگیری از آنفولانزا، واکسیناسیون است. ولی یکی دیگر از بی ضرر ترین و موثر ترین راهکارها برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا داشتن برخی عادات سلامتی است. در ادامه به توضیحاتی در این باره می پردازیم.

برای جلوگیری از آنفولانزا چه کنیم؟

علاوه بر واکسیناسیون، انجام برخی رفتارها می تواند به مقابله با بیماری آنفولانزا بینجامد. به این ترتیب می توان از گسترش بیماری آنفولانزا پیشگیری نمود. آنفولانزا جزو بیماری های به شدت مسری است و می تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر انتقال یابد. با سرفه کردن، عطسه کردن و یا حرف زدن و لمس کردن افراد دیگر این بیماری به راحتی انتقال می یابد.
مطالعه ای که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که این بیماری به راحتی با نفس کشیدن در اطراف فرد آلوده انتقال می یابد. تحقیقات دیگر نشان داده است که دستگیره در و یا میز آلوده به ویروس به راحتی می تواند تا دو الی چهار ساعت حدوداً 40 تا 60 درصد از افراد دیگر را آلوده کند.
بنابراین باید به اهمیت هرچه بیشتر سلامت و رعایت بهداشت اشاره داشته باشیم. چه فردی که آلوده است و چه فردی که سالم است باید این مسائل را مدنظر داشته باشد. درست زمانی که علائم بیماری مشاهده شد باید به خانه رفته و استراحت کرد و از ارتباط با دیگر افراد خودداری کرد.

در ادامه به برخی از راهکارهای مهم اشاره می کنیم:

– از تماس مستقیم با افراد مبتلا به آنفولانزا خودداری شود.
– در صورتی که علائم بیماری را دارید در خانه بمانید و از رفتن به مدرسه و محل کار تا بیست و چهار ساعت خودداری کنید. تا زمانی که تب قطع گردد.
– هنگام سرفه و عطسه کردن جلو دهان خود را بگیرید. دستمال آلوده را سریعاً دور بیندازید.
– به طور مرتب دست های خود را با صابون و آب و یا دستمال های آغشته به الکل بشویید، مخصوصاً زمانی که از بیرون به منزل می آیید.
– سعی کنید از تماس با چشم ها، بینی یا دهان خود قبل از اینکه از تمیزی دست ها اطمینان حاصل کنید بپرهیزید.
– از روبوسی کردن و دست دادن با افراد، مخصوصاً در فصولی که شیوع بیماری انفولانزا است بپرهیزید. فصل پاییز و زمستان از فصول شایع این بیماری است.

منبع : https://www.medicalnewstoday.com/articles/321005.php