ویروس کرونا در افراد مبتلا به آسم

زمانی که فرد مبتلا به آسم، درگیر عفونت های تنفسی می شود، شاهد تشدید علائم آسم خواهیم بود. بسیاری از افراد مبتلا به ویروس کرونا بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره استراحت، بهبود می یابند که این دوره می تواند در حدود چهارده روز ادامه یابد. در برخی موارد، علائم می تواند بسیار شدید باشد.افراد در تمامی رده های سنی می توانند درگیر کرونا شوند، اما آن چه که اهمیت پیدا می کند این است که از خود در برابر ابتلا به این ویروس محافظت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویروس کرونا در افراد مبتلا به آسم بپردازیم.

ویروس کرونا در افراد مبتلا

کرونا در افراد مبتلا به آسم

افراد مبتلا به آسم که درگیر ویروس کرونا می شوند، نباید مصرف داروهای خود را قطع کنند، مگر این که پزشک دستور داده باشد. قطع دارو می تواند منجر به بروز عوارض شدیدتری در این افراد شود. از هر گونه تغییر در دوز مصرفی داروها نیز باید خودداری شود. آن چه اهمیت دارد این است که در افراد مبتلا به آسم، علائم باید در طول فراگیری ویروس کرونا کنترل شود.

کنترل آسم در طول فراگیری ویروس کرونا چگونه است؟

• داروها باید طبق روال قبل مصرف شوند. با انجام این کار، احتمال تشدید حملات آسمی به حداقل خواهد رسید.
  • بیمار باید اسپری ها را همراه خود داشته باشد.
  • علائم آسم باید کنترل شود.
  •  بیمار مبتلا به آسم باید به خود اهمیت دهد، در منزل استراحت کند، مایعات بخورد و رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشد.

نکاتی که افراد مبتلا به آسم و دیگر افراد در زمان فراگیری ویروس کرونا باید رعایت کنند

• حفظ فاصله اجتماعی
  • شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل بیست ثانیه
  • استفاده از ماسک
  • عدم برقراری تماس نزدیک با افراد
  • تمیز کردن مرتب سطوح و اشیا
  • عدم لمس چشم ها، دهان و بینی
  • استراحت در منزل به محض مشاهده علائم

نکاتی در خصوص استفاده از ماسک در افراد مبتلا به آسم

نکته مهمی که در خصوص ماسک باید به آن اشاره کنیم این است که استفاده از ماسک به معنای عدم رعایت فاصله اجتماعی و یا نشستن دست ها نیست. بلکه ماسک، وسیله ای است برای محافظت بیشتر شما در برابر ابتلا به ویروس.
زمانی که ماسک به درستی استفاده شود، احتمال پخش شدن قطرات آب موجود در دستگاه تنفسی به حداقل خواهد رسید.
مطمئن شوید که ماسک به طور کامل دهان و بینی را پوشانده باشد. توصیه می شود از ماسکی که خیس شده است، استفاده نشود.
در بسیاری از افراد مبتلا به آسم، استفاده از ماسک های غیر پزشکی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. اگر فردی قادر به زدن ماسک نباشد، باید فاصله اجتماعی با دیگران را به خوبی رعایت کند.
نکته ای که وجود دارد این است که هر فرد مبتلا به آسم، علائم و مشخصات خود را دارد و آن چه که مهم است این است که توسط پزشک مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.
توصیه خاصی در خصوص نوع ماسکی که افراد مبتلا به آسم باید استفاده کنند، وجود ندارد. توصیه دیگر این است که افراد مبتلا به آسم، در روزهای سرد، تا حد امکان در منزل بمانند.
اما سوال بسیاری از بیماران این است که آسم معمولا با تنگی نفس همراه است، چگونه می توان آن را از کرونا تشخیص داد؟  در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

تشیخص آسم از کرونا چگونه است؟

به خاطر داشته باشید که علائم آسم می تواند به چند دلیل تشدید یابد، از جمله: آلرژی های فصلی و یا عفونت. علائم تنفسی ویروس کرونا بسیار مشابه علائم آسم می باشد، علائمی مانند تنگی نفس و سرفه. اما تب، وجه تمایز آسم و ابتلا به ویروس کرونا می باشد.
افراد مبتلا به آسم، در صورت مشاهده تب، باید موضوع را با پزشک در میان گذاشته و خود را قرنطینه کنند.
Source: https://asthma.ca/asthma-and-covid-19-coronavirus/​