شماره های تماس (021) 26 70 20 70
(021) 26 70 37 70
ساعت کاری مطب شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه 08:00 الی 17:00
پنجشنبه ها 08:00 الی 12:00
آدرس مطب تهران، خیابان شریعتی، ،بین میرداماد وظفر
روبروی ایستگاه متروشریعتی،خیابان زیبا،پلاک60،طبقه دوم

نگرانی از عوارض مصرف طولانی مدت داروهای آسم و آلرژی بویژه داروهای حاوی کورتون

یکی از نگرانی هایی که فوق تخصص آلرژی در زمان برخورد با بیماران دارند در رابطه با عوارض درازمدت دارو های مصرفی در بیماران تنفسی است . گاهی خانواده ها نگران هستند که مصرف دراز مدت دارو ها ممکن است همراه با عوارض جدی باشد . به طور مثال خیلی از خانواده ها از مصرف کورتون و دارو های استنشاقی آسم به بیماران تنفسی که درصدی از این دارو ها کورتون دارند نگران هستند ، و در زمان تجویز این دارو ها توسط پزشک با اضطراب آن ها را مصرف کنند.

مصرف نمک و مضرات آن

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی به بیماران خود همیشه این مثال را می زند که مصرف نمک چقدر ضرر دارد؟ به طور حتم ضرر هایی همراه دارد اما چرا در طول سالیان به طور دائم در آشپزخانه های ما، از آن استفاده می شود ؟ جواب این است، زمانی که نمک توسط یک آشپز با تجربه طبق اصول اصلی و علمی آشپزی مصرف می شود، حتی اگر سالیان سال هم به طور دائم از آن استفاده شود، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. دارو های تنفسی و حتی دارو های حاوی کورتون نیز اگر توسط یک فوق تخصص آسم و آلرژی با تجربه در این زمینه تجویز شود مسلما عوارضی به همراه نخواهد داشت و پزشک مربوطه تمام این عوارض را در طول درمان در نظر دارد، حتی اگر احتمال بروز عوارض به صورت کوتاه مدت وجود داشته باشد، آن ها را کنترل کرده و مقدار مصرف دارو ها را به درستی تنظیم خواهد کرد.

عوارض مصرف دارو
عوارض مصرف دارو

هنگام مصرف دارو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی بعد از بررسی سابقه بیمار و تاریخچه مصرف دارو، بهترین دارو را تجویز می کنند که احتمال بروز حساسیت و عوارض در آن بسیار کم باشد .
استفاده از دارو های ضد حساسیت کمکی به درمان نمی کند تنها یک درمان تسکینی است .
بهترین فوق تخصص آسم و آلرژی باید قبل از تجویز هر نوع دارو ابتدا سابقه فرد را بررسی کند و در صورت واکنش شدید به نوع خاصی از دارو، بهترین نوع دارو را با توجه به وضعیت فرد تجویز کند .
در صورتی که فرد دچار حساسیت یا عوارض دارویی شد باید با شروع کوچکترین علائم حساسیت به فوق تخصص آسم و آلرژی مراجعه کند .

کلام آخر

در آخر می توان به عنوان خلاصه ای از مطالب بیان کرد که با انتخاب یک پزشک با تجربه در زمینه مربوطه می توانید تا حد قابل توجهی از بروز عوارض بعد از مصرف دارو بکاهید .

پاسخ

تماس سریع