راه های درمان آلرژی تنفسی

آسم آلرژیک به نوعی آسم گفته می شود که توسط یک واکنش آلرژیک ایجاد می شود. این نوع آلرژی تنفسی می تواند مشکلاتی در تنفس فرد در فصولی که آلرژی شدت بیشتری دارد، ایجاد کند. افرادی که به آسم آلرژیک مبتلا هستند معمولاً بعد از تنفس آلرژن ها علائم آلرژی را احساس می کنند.
یک مرکز معتبر در زمینه آسم و آلرژی در امریکا گزارش داده است که بیش از نیمی از افرادی که به آسم مبتلا هستند، آسم آلرژیک دارند. آسم آلرژیک در اغلب موارد یک بیماری قابل درمان است.

راه های درمان آلرژی تنفسی

علل آسم آلرژیک چیست؟

زمانی که سیستم ایمنی بدن به مواد بی ضرری مانند آلرژن ها واکنش بیش از حد نشان می دهد، نوعی آلرژی بروز می کند. برخی افراد مشکلات تنفسی یا به عبارتی دیگر آلرژی تنفسی را از تنفس آلرژن ها تجربه می کنند. این عارضه با عنوان آسم آلرژیک شناخته می شود. این مشکل با متورم شدن مجراهای تنفسی بروز می کند.
به طور کلی آلرژن های استنشاق شده می توانند باعث بروز آسم آلرژیک شوند. برخی آلرژن ها که باعث بروز این شرایط می شوند شامل موارد زیر هستند:
– گرده های گیاهان شامل درختان،چمنها و علفهای هرز
– شوره حیوانات
– غبار حشرات
– دود تنباکو
– آلاینده های هوا
– عطر های سنگین شامل لوسیون های عطری و عطر ها و ادکلن ها
– دود های شیمیایی
برخی از آلرژن ها که در بروز آلرژی تداول کمتری دارند ولی می توانند باعث بروز عکس العمل تنگی نفس شبیه آسم شوند شامل موارد زیر هستند:
– سوسک ها
– شیر
– ماهی
– صدف ( خوراکی )
– تخم مرغ
– بادام زمینی
– گندم
– برخی آجیل های درختی

چه درمان هایی برای درمان آسم آلرژک در دسترس است؟

درمان آسم آلرژیک می تواند شامل درمان آلرژی، آسم یا هر دو بیماری باشد.

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی بالینی هستند، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن های 26702070-26703670 تماس حاصل نمایید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

درمان آسم

پزشک برای درمان آسم امکان دارد که داروهای ضد التهابی تنفسی یا خوراکی را برای بیمار تجویز کند. این داروها مانع از پاسخ بدن به آلرژن ها می شوند.
اگر فرد علائم آسم را به صورت دائمی تجربه کند، اینهیلر ها یا همان داروهای تنفسی(اسپری ها) به صورت روزانه برای بیمار تجویز می شوند.
درمان آلرژی بستگی به شدت علائم فرد دارد. احتمالاً فرد نیاز به آنتی هیستامین ها برای کنترل علائم آلرژی مانند خارش دارد. همچنین شات آلرژی ( تزریق واکسن آلرژی ) در صورتی که علائم آلرژی شدید باشد، پیشنهاد می شود.

منبع : https://www.healthline.com/health/asthma/allergic-asthma#prevention

سه × 1 =