درمان سرفه های ناشی از حساسیت

سرفه های ناشی از حساسیت از سرفه های ناشی از سرماخوردگی متفاوت است. سرفه معمولاً همراه با آبریزش بینی و انسداد بینی است و این علائم معمولاً به طور همزمان رخ می دهند و در سرماخوردگی و واکنش آلرژیک این علائم بروز می کنند. بنابراین در بسیاری از موارد تشخیص و تمیز دادن این دو دشوار است. در صورتی که تشخیص اشتباه باشد در نتیجه درمان هم اشتباه انجام می گیرد.

علائم کلیدی سرفه های ناشی از حساسیت

در زیر به برخی علائم که مشخصاً برای آلرژی است اشاره می کنیم:
– برای روزها و ماه ها ادامه دارد و تا زمانی که آلرژن وجود دارد، سرفه ها هم ادامه دارند.
– در هر زمانی از سال رخ می دهد، بر خلاف سرماخوردگی که در فصول سرد سال رخ می دهد.
– علائم ناگهانی بروز می کنند و دقیقاً زمانی که فرد با آلرژن در تماس قرار می گیرد، سرفه ها شروع می شوند.
با اینکه سرفه های ناشی از حساسیت در بسیاری از موارد با آبریزش بینی ، خارش چشم ها و آب آمدن از چشم ها و گلو درد همراه است، ولی هیچ گاه با تب و بدن درد همراه نیست.

درمان سرفه های ناشی از حساسیت

درمان سرفه های آلرژیک

از آنجائیکه سرفه های ناشی از حساسیت به دلایل دیگری رخ می دهند نیاز است که روند درمانی متفاوتی را برای آن ها در پیش گرفت:
– دوری از آلرژن ها و حساسیت زاها که بدن به آن ها واکنش نشان می دهد و حساس است. از متداول ترین آلرژن ها می توان به شوره های حیوانات و گرد و غبار مایتها اشاره کرد.
– مصرف آنتی هیستامین ها که هیستامین های آزاد شده در بدن را از بین می برند و در نتیجه علائم آلرژی مانند آبریزش بینی و سرفه و … از بین می رود.
– مصرف اسپری های ضد انسداد بینی که به بهبود آبریزش بینی و انسداد بینی می انجامد.
– مصرف استروئید های بینی که به کاهش تورم در این ناحیه می انجامد.
– انجام ایمونوتراپی

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی بالینی هستند، شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر با شماره تلفن های 26702070-26703670 تماس حاصل نمایید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

نتیجه گیری

سرفه های آلرژیک به ندرت عارضه ای خطرناک است ولی می تواند بسیار آزاردهنده باشد و بیمار برای رفع آن به پزشک مراجعه کند. در صورتی که سرفه های آلرژیک به درستی و به موقع درمان نشوند می تواند منجر به بروز آسم شود. بنابراین حتی در صورتی که علائم سرفه های آلرژیک خفیف است، باز هم توصیه می شود که به پزشک مراجعه شود تا درمان به موقع انجام گیرد و از بروز پیچیدگی ها پیشگیری شود.

منبع : https://www.docdoc.com.sg/info/condition/allergic-cough

One thought on “درمان سرفه های ناشی از حساسیت

1. شیما - دسامبر 16, 2020 در 11:09 ب.ظ

با سلام من حدود سه ماه سرفه میکردم ولی بعد از اینکه خوب شد الان با یه خندیدن دوباره شروع میشه و فقط هنگام خندیدن سرفه میکنم.علت چی هست؟

پنج × 3 =