بهترین متخصص آلرژی

بهترین متخصص آلرژی در تهران کیست ؟ آیا تخصص بالای یک پزشک در روند درمان موثر است ؟  چگونه می توان  یک متخصص آلرژی  خوب و با تجربه راشناخت ؟  اگر  شما هم  به دنبال  متخصص آلرژی و ایمونولوژی خوب در تهران هستید و  از علائم آلرژی  خود خسته شده اید ، توصیه  می شود  ادامه مطلب را مطالعه کنید .
یک  متخصص آلرژی خوب و با تجربه باید  بتواند  درمان  انواع  بیماری  های مربوط  به  خود از جمله آسم، آلرژی ، کهیر ها و حساسیت های پوستی ، اگزما و… را درمان کند در ادامه به بررسی یکی از  مهم ترین و  البته پر خطر  ترین  این بیماری ها می پردازیم.

رینیت آلرژیک

رینیت آلرژیک با علائمی همچون عطسه ،آبریزش بینی ، خارش گلو ، خارش بینی ، خارش چشم و  حتی گرفتگی  بینی  بروز پیدا می کند .

بهترین متخصص آلرژی

ممکن است رینیت آلرژیک تنها در فصول خاصی  علائم خود را بروز کند، گاه هم ممکن است  در تمام فصول  سال  علائم آن  فرد را آزار دهد ، اما چگونه می توان  برای همیشه  آن را  درمان  کرد ؟  قبل از پاسخ به این سوال  ابتدا باید گفت،  این بیماری از چند جهت  قابل اهمیت است از جمله :

تاثیر  رینیت آلرژیک بر زندگی فرد بسیار مشهود  است به طوری که  ممکن است سبب بروز اختلالات خواب ، کاهش میزان یادگیری ، کاهش  سرعت واکنش  و  علائم دیگر شود.

مورد بعدی  توجه به بیماری های همراه با رینیت آلرژیک  می باشد، بیماری آسم ،  از دسته بیماری های همراه با رینیت آلرژیک است .  به طوری که  حدود  80 درصد  از بیماران مبتلا  به آسم ، در آن ها  رینیت آلرژیک  گزارش می شود .

آسم عصبی

در صورتی که علائم آسم را حتی برای مدت زمان کوتاهی دارید حتماً لازم است که به پزشک فوق تخصص مراجعه کنید. برای درمان این بیماری لازم است که به فوق تخصصان آسم و آلرژی مراجعه داشته باشید تا علت بیماری تشخیص داده شود و بهترین روش درمانی برای کنترل و درمان آن انتخاب گردد. ولی سوال اصلی که برای بسیاری از بیماران ایجاد می شود این است که آسم منجر به استرس و اضطراب می شود و یا چیزی به نام آسم عصبی وجود دارد؟
برای پاسخ به این سوال نیاز است که اندکی درباره ی ارتباط بین اضطراب و آسم صحبت کنیم.
سرفه کردن مکرر، انسداد تنفسی، خس خس کردن گلو و تنگی نفس از علائم بیماری آسم هستند که می توانند منجر به ایجاد اضطراب و تنش در فرد شوند. زندگی کردن با بیماری آسم می تواند استرس زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند و حتی در مواردی دیده شده است که استرس می تواند منجر به وخیم تر شدن علائم بیماری آسم شود. ولی با کمک یک فوق تخصص خوب آسم و آلرژی می توان تا حدودی علائم بیماری را کنترل کرد تا فرد زندگی طبیعی خود را در پیش گیرد.

اضطراب و آسم

زمانی که فرد استرس دارد بیشتر متوجه علائم اضطراب و آسم می شود. زمانی که خس خس کردن و یا سرفه کردن وخیم تر می شود فرد مضطرب تر می شود که این مورد به خودی خود منجر به بدتر شدن علائم آسم می شود.
با پزشک خود درباره اینکه چگونه اضطراب خود را مدیریت کنید تا علائم بیماری آسم را بیشتر تحت کنترل در آورید صحبت کنید.

آسم مرتبط با استرس یا آسم عصبی

با اینکه استرس موجب بیماری آسم نمی شود ولی استرس و آسم به هم مرتبط هستند. آسم باعث ایجاد استرس می شود و استرس می تواند کنترل بیماری آسم را برای فرد دشوارتر سازد. استرس روزانه می تواند منجر به وخیم تر شدن علائم آسم شود. فرد باید یاد بگیرد که استرس خود را کنترل کند تا بتواند علائم بیماری را تحت کنترل در آورد. نیاز است که برنامه روزانه مناسبی داشته باشید تا اینکه در طول روز تحت فشار قرار نگیرید.
هرچه مشکلات تنفسی مدت زمان طولانی تری تحت کنترل نباشند به احتمال بیشتری فرد متوجه آسم ناشی از استرس می شود. این مورد می تواند باعث مشکلات زیر شود:
– اختلال در خواب
– خستگی
– عدم توانایی در ورزش کردن
– آسم ناشی از ورزش کردن
– عدم توانایی در انجام حرکات هوازی
– عدم توانایی در تمرکز
– عملکرد ضعیف
– حساس شدن فرد
– تغییر در اشتها
– افسردگی

فیلم رضایت مراجعین از دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی

آسم تنها یک مورد  از بیماری های همراه با رینیت آلرژیک است ، اختلالات  خواب، بد  بسته شدن  دندان ها و… از سایر بیماری های همراه با آن هستند .با توجه  به این مسائل  بررسی و کنترل  رینیت آلرژیک بسیار پر اهمیت است و لازم است  با مشاهده هر کدام از  علائم  مذکور با  یک متخصص آلرژی خوب در تهران مشورت کنید .

شناخت بهترین متخصص آلرژی

آیا تخصص بالای یک متخصص آلرژی  می تواند در روند درمان  بیمار تاثیر گذار باشد ؟ باید  گفت بله،   بهتر  است برای شناخت  بهترین متخصص آلرژی  ابتدا به تخصص او  توجه کنید .  تخصص و البته سابقه  بالای یک پزشک  می تواند تصمینی برای درمان و سلامت  شخص باشد  . اگر در انتخاب متخصص آلرژی خود دقت داشته باشید می توانید  طول درمان  خود را به نسبت قابل توجهی کوتاه کنید .

نتیجه گیری

استرس باعث بیماری آسم نمی شود ولی می تواند منجر به وخیم تر شدن علائم بیماری شود. برای این منظور بهتر است که با فوق تخصص مشورت شود تا راهکارهای مناسبی به بیمار پیشنهاد شود.

دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی  با توجه به سابقه  بالایی که در زمینه بیماری مربوط به آسم و آلرژی در کودکان و بزرگسالان  دارند، در روند درمان  و البته کوتاه  کردن دروه درمان بسیار  تاثیر گذار می باشند .

منبع : https://www.webmd.com/asthma/asthma-help-living-with-asthma#1