آیا آلرژی درمان دارد؟

یکی از سوالات پرتکرار اغلب مراجعین از دکتر یعقوب محبوبی اسکوئی در این باره است که آیا آلرژی درمان دارد ؟ آیا می توان آلرژی را درمان کرد؟ بهتر است قبل از پاسخ به این سوالات این سوال مطرح شود که، آیا بیماری درمان دارد ؟ مسلما پاسخ این است که کدام بیماری مورد نظر شماست؟ بر اساس اینکه بیماری در چه عضوی در بدن باشد، چه علائمی داشته باشد،در چه سنی ایجاد شود، درمان های متفاوتی برای او وجود خواهد داشت . برخی بیماریها زود خوب می شوند،برخی بیماریها دیر و گاهی برخی ممکن است با عوارضی همراه باشند.
این موضوع در مورد آلرژی هم صادق است، بر اساس اینکه عامل آلرژی چه مواردی است، چه علائمی را از خود بروز دهد، در چه شرایط زمینه ای ایجاد شود، در چه منطقه جغرافیایی باشد درمان آلرژی متفاوت خواهد بود .
پس آلرژی می تواند درمان کوتاه مدت و درمان بلند مدت داشته باشد. بهتر است که درمان آلرژی به صورت اصولی انجام شود .

آیا آلرژی درمان دارد ؟

به عنوان مثال حساسیت های فصلی

را می توان کنترل کرد،بهار به معنی جوانه زدن گل و شکوفه درختان است، و اگر جزء میلیون ها نفری هستید که به آلرژی فصلی مبتلا هستید، و علائمی همچون عطسه ، احتقان ، آبریزش بینی و سایر علائم آزار دهنده را تجربه می کنید بهتر است هر چه سریعتر برای درمان این علائم اقدام کنید . تنها با رعایت برخی نکات تا حد قابل توجهی می توانید به درمان آلرژی های فصلی خود کمک کنید .

قرار گرفتن در معرض محرک های آلرژی را کاهش دهید.
در روزهای خشک و همراه با باد شدید در داخل خانه بمانید. بهترین زمان برای بیرون رفتن بعد از باران است که به پاکسازی گرده از هوا کمک می کند.
برداشت علفهای هرز و سایر کارهای باغبانی که باعث ایجاد حساسیت می شوند،نباید انجام شود .
سعی کنید لباس های خود را بعد از رسیدن به منزل تعویض کنید .
لباس های خود را تا جای ممکن بیرون از خانه برای خشک شدن پهن نکنید .
علائم و نشانه های آلرژی فصلی می توانند در صورت وجود گرده زیاد در هوا شعله ور شوند.