آلرژی بینی چیست؟

در صورتی که به آلرژی بینی مبتلا هستید احتمالاً علائمی مانند عطسه کردن و انسداد بینی را هم تجربه می کنید که برای طولانی مدت شما را درگیر می کند ولی می توان این نوع از آلرژی را درمان کرد. در صورتی که به گرد و خاک، گرده گل و گیاه یا موی حیوانات حساسیت دارید می توانید علائم حساسیت بینی را کاهش دهید.
برخی افراد برای سال ها از حساسیت های فصلی رنج می برند ولی نمی دانند که راه های درمانی موثری برای این نوع حساسیت وجود دارد. باید بدانید که راهکارهای موثری برای غلبه بر حساسیت وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید.

اگر علائم آلرژی به موقع درمان نگردند به مرور زمان وخیم تر می شوند. در ادامه به پنج علامت اصلی حساسیت فصلی اشاره می کنیم:

آبریزش و انسداد بینی

آبریزش بینی یکی از شایع ترین علامت های آلرژی بینی است. بهترین راه درمان انسداد بینی از بین بردن علت آلرژی است.
در حقیقت عواملی که باعث بروز آلرژی می شود باید از بین برود. در صورتی که نمی دانید چه چیزی باعث بروز آلرژی می شود می توانید به یک فوق تخصص آلرژی مراجعه داشته باشید تا آزمایشات لازم انجام گیرد.
از سوی دیگر دوری از برخی از آلاینده ها، سخت و گاهی غیر ممکن است. برای مثال برخی آلاینده ها در برخی روزها از حد معمول بالاتر هستند و در این روزها لازم است که بیرون از منزل نروید. ولی گاهی اوقات بیرون رفتن از منزل ضروری است. همچنین در صورتی که به سگ و گربه حساسیت دارید بعد از تماس با آن ها نیاز است که دست های خود را بشویید و لباس های خود را عوض کنید.

آلرژی بینی چیست؟

برخی آنتی هیستامین ها و ضد انسداد ها یا محلول های شست شوی بینی می توانند به بهبود آبریزش بینی و انسداد بینی کمک کنند. از اسپری های ضد انسداد بینی برای بیشتر از سه روز استفاده نکنید. حتماً دستورالعمل های لازم را قبل از استفاده از دارو و یا اسپری بخوانید. در صورتی که این درمان های خانگی موثر واقع نگردند لازم است که از قرص و داروهای خوراکی استفاده شود.
در صورتی که علائم بیماری بعد از 7 روز بهبود نیابد و یا بعد از 5 روز وخیم تر شود، لازم است که به پزشک مراجعه کنید.
از دیگر علائم آلرژی بینی می توان به فشار سینوس ها، عطسه کردن، خارش چشم ها و آبریزش از پشت حلق اشاره کرد.

منبع : https://www.webmd.com/allergies/features/allergy-symptoms#2